Proosapala abjektidest (muidugi, sõltub
vaatenurgast). Naine on lahku läinud partnerist, kellega 10 aastat
viljakalt aega veedetud, ning nüüd on kuidagi liimist lahti. Ta
tunneb end tühja kohana, esemena, mingi vahetatava osana juhuseksis.
Nii meenub talle ikka Sterne, see partner, kes oli vist transseksuaal
või midagi, kellega koos oli hea teha menstruaalverest küllastunud
kunsti ja muidu hängida. Aga kõik hea saab kunagi otsa ning kui
Sterne'l menstruaalveri lõpetas voolamise ja seeasemel miski peenis
tekkis, ammendus ka suhe. Või noh, sain ma Sterne'i olemusest
valesti aru, ei tea (mehest naiseks ja tagasi meheks?).
Lõhmuse proosapala ei saa otseselt
provokatiivseks pidada (või nagu ajakirja kaanereklaam ütleb:
„transgressiivne“), on pigem selline kõnekeelt kasutav mõnus
lodeva rütmiga proosa. Minu jaoks nullib provokatiivsust see, et
tegelastel on soov kunsti teha, oleks see jutt mingist suvalisest
naisest, mõjunuks ehk... ärgitavamalt. Aga nüüd, menstruaalveri
ja anaalseks küpsistega, ikka juhtub. Muidugi, vahvaid tsitaate
leiaks siit küllaga.
„Kui ma verd näen, siis muutun nagu verekaaniks. Tean, kuidas veri sealt täpselt tuleb, olen jälginud, pildistanud ja filminud. Üldse, kui milleski hea olen, siis oma girlfriend'i rahuldamises. Veri tuleb nagu impulssidena, kui alakõhtu mõnest kohast õrnalt suruda, siis tuleb rohkem, sellega saab mängida ja on nii erutav. Veider, kui eriline see ikka on, see verejooks, seisan ja räägin juttu, samal ajal tuleb püksi vereklomp. Klombid on mu lemmikud. Ma lihtsalt leban oma näoga ta vitus, vahel olen nutma hakanud, ma ei tea, see on kuidagi lihtsalt nii hea. Armastus. Mul on hästi palju üliägedaid fotosid, kuidas me oleme verised, näost jne igalt poolt. Teen kunagi näituse, kui voodist välja jõuan astuda. Raamatu ka, „Verise näo ja vituga sõdurid“. Iga menstruatsioon selle enam-vähem kümne aasta jooksul tähendas häppeningi, performance'it ja lugematuid spontaanseid ja plaanitud fotosessioone, alati oli huvitav.“ (lk 8-9)
Kõlab totra
vabandusena, aga sain alles hiljem guugeldades teada, et autori puhul
on tegemist aktiivse kunstnikuga; ühesõnaga, eelnev mõte oli
selles, et kui kirjandustekstide autor kirjutab kirjutamisest või
kirjandusest või kui kunstnik kirjutab kunstiga seotud asjadest,
siis see pole... alati just kõige uuenduslikum materjal. Või noh,
ehk on tegemist minu kiiksuga selliseid tekste tulihingeliselt mitte
fännata (muidugi, alati on erandeid; nagu eelnevaltki mainisin,
tegemist on päris hea tekstiga – lihtsalt saanuks paremgi olla).
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar