“Edaspidi tegi Abd Rabbuh korduvalt katset katkestada vahekord Hatimiga. Hatim teadis oma pikaajalistest homoseksuaalsetest kogemustest, et üldiselt vaevab aktiivset geid alguses süütunne, mis hõlpsasti läheb üle tigeduseks ja vihaks passiivse partneri suhtes, kes ta võrgutas. Aga ta teadis ka, et korduv homoseksuaalne elamus tekitab aegamööda aktiivses partneris ehtsa kiindumuse ja kire, ehkki esialgu oli selle asemel tõrksus ja viha. Sel kombel kõikus Hatimi ja Abd Rabbuhi suhe lahkumineku ja leppimise vahel.” (lk 67)
04 juuni, 2012
Alaa Al-Aswani – Jakubijani maja (2012)
Elu Lahesõjaaegses
Kairos, mis siis keskendub Jakubijani majaga seotud inimeste ümber.
On himurad ja vanad rikkurid, homoseksuaalne ajakirjanik, tõusikust
keskealine ärimees, ellu astuvad neid ja noormees ning mõned veel.
Ehk siis korruptsioon, religioon ja seksuaalne frustratsioon. Ja Suur
Mees, kelle jõustruktuurid hoiavad ühiskonda oma haardes. Kõikide
tegelaste lood on mingil moel traagilised (oma väikeste rõõmudega),
nii saab uksehoidja ambitsioonidega pojast hoopis vanglaahistusega
äärmuslane, kaunist neidu kasutavad tööandjad onaneerimiseks,
oligarh jääb Suure Mehe tallaaluseks, homoseksuaal langeb
kireohvriks jne. Ja positiivset nägemust Egiptuse olukorrale nagu
polegi – ei demokraatia ega islamiriik pole just kõige õigemad
valikud (või kes teab). Usuäärmuslaste ühtsus on omamoodi
karjamentaliteet, muude võimaluste puudumine või kättesaamatus,
parem siis lasta endal massipsühhoosiga kaasa minna, ühe ajuloputus
vs teise ajuloputus. Nagu öeldud, pole autor just ülemäära helge
visiooniga Egiptuse tuleviku suhtes.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar