Ooperikriitik Andra seiklustel oli nüüd
mõningane vahe (viimane raamat ilmus 2009), aga nagu näha – ta on
tagasi. Kuigi politseinik Jaan tegi teisele naisele lapse ja
seepärast nad lõpetasid oma kirgliku vahekorra... lahendavad nüüd
koos järjekordset mõrvamüsteeriumi ning ei suuda end malbelt vaka
all hoida. Seekordne juhtum on hoiatus sellest, et alkohol võtab
mõistuselt ohjad ning veri on veest paksem. Muidugi ei puudu
raamatust kultuursed hetked – lisaks tavapärasele Pärnule on ka
Riia sutsakas.
Aga lisaks mõrvale on huvitav lahti
harutada viidete abil Andra elu enne Jaaniga tutvumist. Nimelt algab
lugu sellest, et Andra satub kogemata kombel oma koolipõlves
armastatud Aivarile peetavale mälestusteenistusele – möödunud on
täpselt viis aastat sellest päevast, kui Aivar lahkus (lk 10). See
mälestamine toimub millalgi suvel, kuigi hiljem on juttu, et Aivari
lahkumine oli kooliaasta algul, mil noored alustasid
muusikaakadeemias teist õppeaastat (lk 16). Ehk nüüd tekib
küsimus, et millal ja kui vanalt Andra õppis muusikaakadeemias
klaverit – kui ta praegu on kolmekümnendates naine. Kui Aivariga
juhtunust sai Andra üle alles Jaaniga suhtes olles (lk 21), siis
enne politseinikut oli Andra (vähem kui viie aasta jooksul, sest ka
Jaaniga sai mõnda aega kirge jagatud) mitme mehega edutult kooselu
katsetanud (lk 69) – järjekordne küsimus või mõttekoht siis
selles, et algselt jäi tekstist mulje, et Aivari ja Jaani vahel
elanuks naine justkui üsna kirevaba elu, aga... küllap siis ikka
mitte? Võibolla möödus Aivari surmast hoopis viisteist aastat ja
muusikaakadeemia kooliaasta alguseks võib pidada mõnd suvekursust?
Veidral moel on päris põnev mõrvaloo kõrval uurida Andra enese
minevikku.
Kuigi Sirvi kriminullisari pole just
kirjanduslikult ambitsioonikas, siis mingil nostalgilisel moel mulle
päris meeldib lugeda selle naise juhtumistest. Ja eks nüüd jäi
mitu otsa lahtiseks... et Jaan... ja kuhu kadus Andrus... Pluss
seegi, et ega tänapäevane kriminaalromaan ei pea tingimata
sisaldama noir- või ultravägivalda.
2 kommentaari:
Mörvadega pikitud ooperiarvustus
Jaanuaris ilmus Virgo Sirvi juba kaheksas krimiromaan "Suudlus surnuaial: Liblikamängu-tüdruk" .
Kirjanduskriitikute jaoks tundmatu grafomaan on leidnud enda jaoks väikese turunishi - raamatukogudes on tema vähesed
raamatud kapsaks loetud. Tundmatule kirjanikule on Wikipedia koguni artikli pyhendanud.
Mörvu uuriv kirjanduskriitik Sandra ei tunnista DNA analyysi ega telefonide positsioneerimist. Kyll aga kirjeldab ta hirmutavalt
täpselt Estoonia ja Riia ooperiteatrite telgitaguseid. Vaatamata köigile puudustele jookseb kirjaniku jutt ladusalt ja loogikavigu
ei esine. Kahjuks on tema raamatute väliskujundus hullem kui tsiviilkaitse öpikul.
Ee, võibolla tõesti.
Postita kommentaar