Jutuvõistluse võidulugu on iseenesest
raske pidada klassikaliseks looks või jutustuseks, pigem võiks siin
avaldatud tekst olla peatükiks või kaheks romaani(sarja)st –
Kohtumine ja Esimene Õppetund. Eks näis, kas autor jätkab selle
idamaise hõnguga maailma loomist, igatahes on olemas korralik algus.
Lugu siis sellest, kuidas kuhugi
kolkakülla saabub rändmuusik hundi saatel. Muusik on pime ja
hunt... tema silmadeks. Mees saab loa kõrtsis esineda ning ühtäkki
tuntakse ära, kellega tegemist – see on kuulus Türannitapja
Yuruki! Kangelane, kes kukutas eelmise keisri, ja tõi troonile
praeguse heategijaist keisripaari! Yurukile selline üleilmne
vägilase kuulsus ei meeldi, tema tahaks vaid tundmatu pime
rändmuusik olla, aga mineviku eest pääsu pole. Kui õhtu viimaks
läbi saab, saabub Yuruki ja Tha nimelise hundi juurde vanamees
poisiga. Poiss olevat nimelt Väega, ja vanamees palub, et Yuruki ta
enda hoole alla võtaks. Tõepoolest, poiss on eriline ning tabab
ära, kuidas Yuruki Thaga suhtleb. Kuid muusik kahtleb, temal pole
Väge ja ega soodumust õpetamiseks. Viimaks siiski lubab mees
toimetada poisi teiste tarkadeni.
“Nii juhtuski, et Yuruki, kelle loost vaid vähesed teadsid täit tõtt, ja Kishine, kelle lugu oli alles algamas, asusid järgmisel hommikul varavalges teele. Koos nendega rändas Tha, kelle lugu oli vanem nii mõnestki mäest, kuid kes seda ise väga häst ei mäletanud.” (lk 16)
Noh, teel tarkade poole satuvad nad
piirkonda, mida valitsevad ettearvamatud vaimud, kel nimeks Iidsed.
Ja seal saab Väega poiss oma esimesed vitsad ja õppetunni. Mis
täpsemalt juhtub, jäägu siinkohal rääkimata.
Autorit võib pidada hoolikaks
kirjutajaks, tundub, et teksti on hoolsalt toimetatud ja lauseid
mõttega paika seatud, et kõik oleks ikka täpne ja loogiline ja
kirjanduslik. Selline mittetormakus võtab ühtlasi lugemiskiirust
maha (või noh, enda ajapuuduses jagunes teksti lugemine kolmele
päevale). Klassikaline fantaasiakirjandus – kaasa käib üüratu
ajalugu, mis läbi põimunud üleloomuliku maailmaga, on vana väsinud
kangelane (kes on tegelikult alles kahekümnendates mees) ja nö
tulevikulootus (tõsi küll, loo käigus saab vaid teada, et tal on
erakordsed võimed – kuid mis põhjusel vajaks maailm päästmist,
jääb veel selgusetuks (või ei pannud ma tähele)). Ja no muidugi
vaim hundinahas, kes näib pärinevat otse ürgsupist. Kui esimestel
lehtedel näis rändmuusiku ja hundi sõprus ja meeltelaenamine
midagi sarnast Brani ja ürghundi sidemele, siis tegelikult see
niisugune pole (üsna mõttetu lause antud loo kohta).
Muidugi, kui tegemist oleks
peatükkidega romaanist, siis oleks ehk nii varases staadiumis
keisrinna ja lohe ilmumine vast liialt ennatlik, see näiks olulise
liialt kokku kuhjamisena (samas – kes teab, mis kõik tulla
võiks?). Mis siis ikkagi viitaks sellele, et käesolev on iseseisev
lugu (võimalikust lugude kogumist a la Sapkowski). (Reaktori
intervjuu räägib õnneks romaanist, mis loole eelneb.) Eks oleks
kiusatus võrrelda Loperi ja Merese fantasyloomet... aga suurt ühist
alust pole – Loper ehitab kangelastele maailma, Merese kangelannad
mäslevad maailmas. Tõesti, nii napi tekstikogumi põhjal on
ennatlik midagi mõtestatut öelda.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar