07 juuni, 2016

Charles Bukowski – Faktootum (2016)

Romaan sellest, kuidas Henry Chinaski 1940. aastate Ameerikas joob, töötab, rändab linnast linna ja sebib naistega. Vahel ka kirjutab lugusid, mida ei õnnestu ajakirjadele maha müüa. Kõik need tühjusest tähendusrikkad hetked, mis siin ja seal joomahäguses argipäevas esile kerkivad. Vabadus ja mõttetus. Bukowski tekstid on... noortele, seega ma ei suuda kuidagi erutuda kõige nende nii tähendustiinete nullkirjelduste peale. Või noh, sobiks siis lugemiseks, kui tunned end kaotusseisus olevat ning Chinaski vaba hing paistab sulle nii olemuslik ja ühiskonnavaba jne. Kui on illusioon, et illusioonituses on midagi cooli.

„Ma ei suutnud mõista, miks ma temast lahti ei saanud. Ta oli kompulsiivselt truudusetu – valmis minema ükskõik kellega, keda baaris kohtas, ning mida madalam ja räpasem too oli, seda rohkem see talle meeldis. Ta kasutas meie tülisid pidevalt enda õigustamiseks. Mina muudkui veensin ennast, et kõik naised maailmas ei ole hoorad, ainult minu omad.“ (lk 123)

Kommentaare ei ole: