Lugu siis neljast inimesest, kes rohkem
või vähem lähedaseks saavad – mäluprobleemiga
matemaatikaprofessor, tema venna lesk (kes on ühtlasi matemaatiku
hooldaja), üksikemast majapidaja ja tema kümneaastane poeg.
Tagasihoidlikud ja tavalised inimesed oma kiiksude ja lõbudega, ning
professori juhendamisel avastatakse matemaatika ilu – abiks seegi,
et õnnetuse järel on professoril mälu vaid viimaseks 80 minutiks,
mille järel kõik otsast algab (iga päev alustab majapidaja oma
tutvustamisega, professoril on abiks pintsaku külge kleebitud
märkmepaberid talle vajaliku teabega), ehk siis üht ja sama
matemaatikaprobleemi seletab ta mitmeid kordi uuesti lahti (sest noh,
tekstis toodud matemaatikavälgatused on vähemalt mulle aegajalt
keerulised). Nojah, sõpradest tuleb kinni hoida, nii ka professor
leiab endale ootamatu sõbra – majapidaja kümneaastase poja,
kellesse ta suhtub äärmiselt hoolitsevalt ja lugupidamisega. Mis on
kena. Aga kõik hea lõppeb kord.
Tõlkija on enamvähem sõbralik
pesapalliterminitega, igal juhul on ta selle mängu nüansside
seletamisega teinud suure töö.
“Toas valitses küll korralagedus ja
kaos, ent ometigi oli selles teatavat hubasust. Küllap seepärast,
et siin pesitses vaikus, mida ma kunagi varem ei olnud kogenud. See
ei olnud lihtsalt helide puudumine, vaid vaikus, mis rahustas
professorit, kes numbrite metsas eksles; vaikus, mida ei huvitanud
põrandale kuhjunud juuksekarvad ega hallitus. See oli selge vaikus,
mis oli otsekui sügavasse metsatukka peitunud järv.” (lk 15)
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar