03 veebruar, 2020

Chen Qiufan - The Flower of Shazui (Invisible Planets, 2017)


Tekst, mis saatesõna järgi kuulub hiljuti ingliskeelses tõlkes ilmunud romaani „The Waste Tide“ maailma; ehk siis lähituleviku Hiina majanduslikud ja sotsiaalses rõõmud ja raskused. Käesolev lugu on õige sünge (ka romaan pole eriline lillepidu) ning käsitleb mitme tegelase õige okkalist elukäiku.

Tekst leiab aset värskes linnastus, mis moodustunud viiest külast (noh, hiina ja eesti küla on ikka väga erinevad mõisted) – aastaid tagasi hakati siin hoogsalt kõrghoonetega kinnisvaraarendust ajama, mis aga kinnisvaramulli lõppedes sai valusalt vastu näppe. Tihedalt kokku ehitatud hooned aga jäid, ning sinna sattusid elama kõiksugu head, pahad ja koledad. Loo peategelane oli miskisugune insener, kes nüüd müüb kohalikele kõiksugu tehnikavidinaid. Üks edukamaid artikleid on kehale paigutatavad interaktiivsed andurid, mis reageerivad selle kandja kõiksugu emotsioonidele – nii on üheks tema kliendiks ihaldusväärne prostituut, kelle klientidele meeldib selline kehaline „värvimuusika“. Siis aga selgub, et prostituut ootab last oma kupeldajast abikaasalt, kes ei taha mingist lapsest midagi kuulda. Loo peategelane mõtleb välja enamvähem tehnoromantilise skeemi, kuidas kupeldajale seda lapseootust vajalikuks müüa.

Aga nagu öeldud, tekst on õige sünge; muuhulgas avaneb seegi põhjus, miks see peategelane sellesse slummi põgenes äri ajama. Eks lugu ongi selline … tulevikukoledus Hiina oludes (romaan toimuvatki tehnikaromude prügimäel), kus inimestel pole praegusest roosilisem elu ega midagi. Jne.

Kommentaare ei ole: