
Raamat räägib
autori reisidest Tadžikistani ajavahemikus 1977-1991. Pühamehed,
kanep, Stalin, mäed, külalislahkus, rongireisid, kunstnikud,
tutvused, islami pühakirjadega äritsemine, nõukogude võimu
kohalikud eripärad jne jne. Autori ja ta sõprade vaimustus kaugest
erilisest maast oli, on ja jääb, ent eks vahel on võimalik seal
rahagi teenida. Miskisugune vabadus nõukogude tingimustes. Autor
avab omapoolse nägemuse nõukogudelikku esoteerikaellu, kus ühtviisi
entusiasmiga tegeldi tantrate ja tšakrate kui ka pühameeste ja
lumeinimeste otsimisega. On pühamehi, kes vabal ajal on mullad, ent
tööajal kaevanduse veoautojuhid. On pühamehi, kes lasevad võimu
nimel järgija surnuks peksta. Ja nende ja paljude teiste eripäraste
teadjameeste vahel rändab autor, tervitades neid Eesti ja Tami
poolt. Ühesõnaga tundub kogu see esoteeriline maailm paras
segapudru olevat, ühtviisi pühendumine budismile, islamile kui ka
selle sajandi erinevatele new age värkidele (ent nõukogude
soustis!). Tadžikistan, see on vabadus ja külalislahkus ja Stalini
kultus. Eks omaette ooper ole kanepitoodete tarbimine ja kõiksugu
mahhineerimised raha saamiseks, sealne maa oligi tollal nõukogude
hipidele ühtviisi materiaalseks kui esoteeriliseks kullaauguks.
“Temal seisis
nüüd ees teekond läbi rohkearvuliste maagiliste varitsuspostide,
kus kurjad deemonid ässitavad ühtelugu teekäija kallale
zombistunud mente, kes nõuavad dokumentide esitamist. Mahhov, kel
polnud sissekirjutust ega isegi mitte passi, hoidis intensiivselt
üleval oma kaitsevälja, meenutades mulle selles rollis Tiibeti
salavalitsuse agenti. Nüüd kavatses ta liikuda itta, et jõuda
kaugemas perspektiivis välja läände.” (lk 171)
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar