See on mul esimene
kokkupuude Süvahavva maailmaga, sest pole värsket sarja vaadanud –
no pole tõsimeelse õuduse huviline ja nii edasi (mis on vabameelne
õudus – näiteks see või see). Ning peale raamatu lugemist nüüd
ei teagi, kas hakata teist hooaega jälgima, sest arvatavalt parim
tegelane löödi vist nokauti (huvitav, kes teda televisioonis
kehastas). Ent eks näis, raamatus lubatakse, et Süvahavval on veel
sadu saladusi peidus... Mis teha, on selline neetud koht.
“Sinu laps ei vali oma tulevikku! Minevik valib ta ise.” (lk 385)
Lugu siis sellest
(hea küll, enamus niikuinii teab lugu), kuidas neljaliikmeline pere
kolib Põlvamaale, sest ootamatul kombel pärandatakse neile seal
maja. Kuid pea kohe selgub, et midagi on selle majaga väga kiivas,
jutud salapärastest surmadest jne. Ja külaelanikud, need pööritavad
kohtlaselt silmi uustulnukate saabumise peale. Või siis hakkavad
kahtlaselt semutsema pereisa või -emaga. Pere noorim laps on Arno.
Väga salapärane, mõneti autistlik geenius. Miks ta vaikib, kus
peituvad tema omapära juured? Mida ta majas kuuleb ja näeb? Varsti
avanevad vana maja õudused niisamuti nö tervemõistuslikule osale
perest... ehk siis puhkeb etnohorror. Tapetakse, seestutakse ning
sõbralikus ja suvises Põlvamaa asulas välguvad sajanditest
ägisevad vaenukirved. Sest Vaigutaja tahab maailma murda. Ent mitme
põlvkonna kõvad ja raske käega eesti naised lahendavad või
hoiavad õõvastavaid saladusi, mille kaasabil nad sel korral punase
põrgulise tagasi saadavad. (Aga Peep? Juhan? Kevin? Ilmar? Mis neist
sai?)
“Pealegi olid need raamatud jällegi üsna kummalised ühe külajoodiku kohta. Võiks ju arvata, et kui selline üldse midagi loeb, siis lihtsama koega sopakaid või mingeid telesarjade kirjandiks ümbervisandatud mugandusi.” (lk 62)
Tegemist siis
Hargla lugejasõbralikema romaaniga – kindlasti on inimesi, kes
suurt ei huvitu keskaegsetest müsteeriumitest või ulmelisematest / alternatiivajaloolistest tekstidest. Siin ongi puhas kodumaine põnevusromaan tuntud headuses.
On hoogne ja saab naljagi. Harglale iseloomulikult on mõned viited
Süvahavvast suurematele vandenõudele ning muidugi kerge rooskamine
tänapäeva demokraatia teemal. Iseasi, kui palju segab raamatu
retseptsiooni see, et tegemist on algselt seriaali käsikirjaga, kas
sellele on õnnestunud rohkem liha peale kasvatada kui
meelelahutuseks nõutud. Seda vast mitte. See on tempokas
meelelahutus.
““See on loomulik,” ütles kummaline mees Ludwig von Risebetter. Ta osutas hobuse poole. “Tema on Niebelung.”
“Nissan,” ütles Feliks ja näitas oma autole.” (lk 263)
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar