Küberbudistlik lugu lähituleviku
maailmast, kus siis tekib küsimus, et kes me õieti oleme algoritmide maailmas –
kas see on osa meie maailmast või meie osa algoritmide maailmast. Eksole, või
midagi sellist.
Loo jutustajaks on
kommunikatsioonispetsialist, kelle on tööandjal on võimalus saada leping ühe
tõusuteel internetikompaniiga – et selle võimalikku maailmavallutuslikku (noh,
jutt on eelkõige Hiinast) vidinaprogrammi võimalikult laiale tarbijaskonnale
vajalikuks määrida. Peategelasel tuleb viimaks päästev mõte – kasutada reklaamis
budistlikke pühamehi.
Reklaam töötab ja kasutajad
hakkavad raporteerima imedest, mis selle Buddhagrami kasutamisega kaasneb –
tekib küsimus, et kas reaalsust on tõesti võimalik muuta (sest eks need
reklaamibudistid olid ka tegelikult näitlejad jne).
Autori kirjeldatud lähitulevik on
päris realistlik ja seeläbi hoiatusliku tooniga. Muidugi, tegu pole vaid
hoiatuslooga, siin tekib muuhulgas eksistentsiaalne küsimus maailma toimimise
põhimõttest – kas see on nüüd just filosoofiline või religioosne paradoks, aga
eksistentsiaalsetest probleemidest huvitujatele kindlasti kaasakutsuv
mõtteülesanne.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar