Meie reliikvia on vabadus, eksole, ja
munk Adlan peab Helvetica vabanemise nimel varastama Caslonia ülipüha
reliikvia – viis lugulaulu inimeseks saamisest. Nojah, lugu ei
toimu miskis võltskeskajas, vaid ulmelises ilmas, kus siis tegevust
ilmestavad mitmed imelised tehnoloogilised lahendused. No parim on
see, kui hädaolukorras lõikab Adlan oma kõhu lõhki, võtab kõhust
torbiku ja sellest üheksamõõtmelisest karbist koorub hetkega välja
kolmemõõtmeline amatsoon, kellele-millele mees siis hingeõhu sisse
puhub. Seda kohta pidi kaks korda lugema, set hetkeks tekkis
arusaamatus, et kust pagan see amatsoon korraga tekkis.
“Using a microtome, I cut an incision in my belly below my lowest rib. There was little blood. I reached into the cut, found the nine-dimensional pouch, and drew it out between my index and middle fingers. /-/I slipped on my night vision eyelids, read the directions on the pouch, ripped it open, removed the soldier and unfolded it. The body expanded, became fully three-dimensional, and, in a minute, was floating naked before me. My first surprise: it was a woman. Dark skinned, slender, her body was very beautiful. I leaned over her, covered her mouth with mine, and blew air into her lungs.” (lk 39, 40)
Eks siin loos tekib pidevalt küsimusi,
et mis/kes on tegelikult inimlik, või mis selleks üldse vaja on.
Või jumalad, mis nemad veel on? Kas see Adlan on vaimust vaevatud,
et kuulab jumalate hääli, mis siis teda hädaolukordades juhatavad
(või kloostris tekitatud ajupesu)? Või Adlan ja tema mentor Darius,
kummal oli tegelikult õigem seisukoht Casloniaga kauplemiseks? Kas
reliikviatest loobumine annaks võimaluse nö tegeliku inimsoo
sünniks (a la tee tööd ja siis tuleb armastus)? Kesseli loos on
mitmeid ebakohti, mis viitaksid justkui sellele, et ega peategelane
ei pruugi kõige õigemaid otsuseid teha; ja selline ambivalentsus on
muidugi tore. Ja tore on ka see autori loodud päris pöörane
ulmeilm.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar