Tegevus siis toimub Amazonas
pärapõrgus, kuhu saadetakse teadlaste ekspeditsioonilaeva remondi
turvamiseks Willardi kamp. Kõik on rutiinne kuni öösel tabab
jõelaeva mitu veidrat vahejuhtumit – keegi või miski ründab
laeva, aga millega täpselt tegu on, ei saagi turvamehed aru (aga üks
laborant käitub kahtlaselt!). Laev remonditakse liikumisvõimeliseks
ning sellega jõutakse tagasi kohalike külani, kes võtavad neid
väga vaenulikult vastu, süüdistades laevnikke jõevaimude
vihaleajamises – no mida, arvab Willard. Järgneb öö ja korraga
ründavad laeva kaimanilaadsed kahejalgsed, kellele tulirelvade
kuulirahe ei avalda erilist mõju. Petterünnaku tagajärjel langeb
jõevaimude kätte pantvangi Willardi üks semu, ning selgub, et
laeva trümmis on vangis jõevaimude kaaslane... Willard otsustab
teha karuteene kaasaegsele teadusele ehk vabastab selle trümmis
paikneva harukordse kahejalgse. Jõevaimud (kel on niisiis mõistus)
vabastavad vastu inimese. Õpetusiva, et semude eest tuleb seista!
“Willard ei uskunud küll eriti relvakonflikti tekkesse, kuid täielikult ei saanud seda võimalust kõrvale jätta. Eriti kui asi tõepoolest külarahva jumalatesse puutub, usutülid tekkisid võrdlemisi kergelt isegi tsiviliseeritud rahvaste juures, siinsed elanikud olid aga üsnagi vähearenenud mõttemaailmaga ning kummardasid oma metsikuid jumalaid. Kokkupuuted tsivilisatsiooniga õpetasid neid küll kasutama tulirelvi ja bensiinimootoreid, kuid polnud märkimisväärselt arendanud nende maailmavaadet. Vähemasti jäi Willardile selline mulje Larseni ja Migueli juttudest, kes tundsid kohalikke olusid temast märksa paremini.” (lk 269)
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar