19 juuni, 2015

John Joseph Adams – Operation Arcana (2015)

Kui lugusid eraldi hinnata, oleks käesolev military fantasy antoloogia üsna keskpärane. Ent sentimentaalsetel põhjustel hindaks seda kogumikku pigem heaks – meelepärane teema, tutvumine mitmete mulle täiesti tundmatute autoritega ning, noh, raamatu välimus ja teostus on igati korralik (eks hiljuti oli Strahani antoloogiaga vist samamoodi). Aga jah, siin ei leidu minu jaoks oigamapanevalt löövat teksti, ent mulle mittemeelepäraste lugude puhul on arusaadav, et tekst ise pole jura, vaid lihtsalt mulle ei lähe peale. Võibolla olen liialt heatahtlik, aga lugudele antud hinnetest on näha, et kõik tekstid on üsna võrdsed (ehk oleksid hinded vähe teistsugused, kui lugenuks raamatu ühe raksuga läbi, mitte et nüüd takkajärgi hinnanuks).

Kogumikus siis 16 lugu 17 autorilt. Varem olen lugenud 4 autori tekste, eks tasapisi saab teiste kirjutajate puhul niisamuti kogemust täiendada. 9 loo puhul mees- ja 7 loo puhul naisautorid, keskmiselt võttes on naisautorite tekstid õrnalt paremad. Esindatud on tänapäeva ja lähiajalukku paigutuvad lood, leidub alternatiivajalugu, on padufantasyt ja üks lastekirjanduse klassika töötlus. Humoorikaid lugusid on pigem vähe, ühe teksti puhul (Green) olen vist ise kõiksugu irooniat endale ette kujutanud (autoritega on kogumiku autoritega intervjuusid teinud üks veebileht, lingid neile iga postituse juures). Eks siin ole ka ameerikakeskseid lugusid, aga selle kannatab ära. Ja noh, enamasti ei sumpa tekstid verelompides.

David Klecha & Tobias S. Buckell “Rules of Enchantment” 5/10
Jonathan Maberry “The Damned One Hundred” 4/10
Genevieve Valentine “Blood, Ash, Braids” 4/10
Elizabeth Moon “Mercenary's Honor” 6/10
Django Wexler “The Guns of theWastes” 5/10
Yoon Ha Lee “The Graphology of Hemorrhage” 4/10
Weston Ochse “American Golem” 5/10
Myke Cole “Weapons in the Earth” 4/10
Ari Marmell “Heavy Sulfur” 5/10
Tanya Huff “Steel Ships” 5/10
Carrie Vaughn “Sealskin” 5/10
T.C. McCarthy “Pathfinder” 4/10
Glen Cook “Bone Eaters” 5/10
Simon R. Green “Bomber's Moon” 6/10
Seanan McGuire “In Skeleton Leaves” 6/10
Linda Nagata “The Way Home” 6/10

Kommentaare ei ole: