09 november, 2021

Kristiina Isand-Savinski - Puurilind. Kasvamine iseendaks (2020)

 

Mõneti ehk veidi samas laadis Legatavitšute ja Sakova teostega, aga ikkagi omamoodi suunas. Legatavitšute raamatuga lähendab need tekstile lisatud kunstilised ja õige sensuaalsed fotod autorist, mis muidugi annavad teosele lisalaengu.


Kuid eelkõige on nö teraapilist luulet Sakova laadis, tõsi küll, veidi, ma ei tea, tõsielulisemas ja lihtsamas laadis. Tekstid illustreerivadki ühe inimese rännakut - katkiolekust selguseni, katkise mina ja ühe paarisuhte muserdatavusest kuni eneses selguseni jõudmiseni ja läheduse leidmiseni. Võib küll ehk mõelda, et äkki on tekst liialt avameelne, seda eriti minevikku käsitledes, aga õnneks pole mul vähimatki aimu autori eraelust. Aga selline avameelsus on … mõneti ehmatav. Sakovaga võrreldes on see teraapilisus selgelt tugevama funktsiooniga, kuid samas üheplaanilisema kunstilise teostusega.


Seda kunstiteose nappust muidugi tasandab raamatu teises pooles kirjeldatud eneseleidmise vaevad ja rõõmud, mis annab muidugi lootust katkiolekust ülesaamiseks.




Vahel vajame maske,

et mitte öelda “mul on raske”.

Viimase peal lihvitud look,

kõige pilkupüüdvam sukk.

Näkku kleebitud naeratus,

et sotsiaalmeedias näiks elu vaevatu.

Elame unistustes,

käime Gucci pükstes.

Huultel Armani touch,

hingeteemad - too much.

(lk 29)


 


Tänan kogetud valu ja katsumuste eest,

nendeta poleks ma iial leidnud oma

tõelist teed.


Tean, et lukustasin end kauemaks kui vaja,

istusin sügaval, kuniks kuulsin Sinu kaja.


See kindel ja tervendav heli,

kartsin, et minu jaoks see on siiski liiga vali.

Hirmust hoolimata lubasin helil end kanda,

tasa mõistsin - see on minu hing, kellel nii palju on anda…

(lk 54)


 


Põõra oma jõuetus jõuks

ning su elu muutub showks.


Loo võimetusest võimalus,

nii igast miinusest saab pluss.


Vaheta väsimus väsimatuseks

ning ole valmis erakordseteks naudinguteks.


Sulgumise asemel AVANE,

kõik pask su seest nii vabaneb.


Hirmuta hirm oma elust,

nii ei haara keegi sind ootamatult jalust.


Las valust saab valuuta,

mis saab sind ainult tugevamaks muuta.


Ebakindlusest saab kindlameelsus

ja nüüd pole takistusi teel sul.

(lk 75)


Kommentaare ei ole: