Hiljuti lugesin Okoraforilt õnnetust Nigeeria astronaudist, kes pole pääsenud 14 aastat endisest nõukogude kosmosejaamast tagasi Maale (sest avalikkus teab, et ta on õnnetuses surnud) ning kelle noor sugulane organiseerib nigeeria petukirjad, seda siis õnnetu astronaudi ja tema väidetava hiigelteenistuse nimel. Kuid käesolev lugu on hoopis nigeerlasest nõiast nimega History, kes on väga võimas nõid ja ei tea, mida ta täpselt teeb.
Et tegemist on tänapäevase nõiaga, siis ta teeb oma poolikud oskused rahaks, esinedes lauljannana, selleks tarvitades kohaliku maagilise olendi abi. Aga mitte ainult - lisaks aafrika maagiale otsustab nõid oma tähtsaima esinemise puhul (kuulus telekanal filmib seda!) kasutada araabia päritolu maagilist jõudu ehk džinni. Etendus tulebki võimas (sest seda tulevad lisaks inimestele vaatama mitmed kohalikud maagilised olendid ja jumalused), ainult et esmapilgul õige katastroofiliste järelmõjudega - muidugi, sõltuvalt vaatepunktist, kas asja hinnata inimeste või jumaluste vaatenurgast.
Okorafori nõid pole nö põlisnigeerlane, ta vanemad on tulnud Ameerikast tagasi kodumaale, sellega on ka ehk seletatav, et History ei saa nõidumist korralikult käppa - ta pole juurteni kohalik, lihtsalt õnnistatud väga eriliste võimetega. Eks see tekst jäi mulle - nagu ikka selle antoloogia puhul - lõpuni mõistmata. Et mida / keda siis History õieti üles äratas, mil viisil teda ära kasutati, mis õieti juhtub, kui ühendada Musta Aafrika ja Araabia maagia - esmapilgul mitte just väga palju head.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar