30 august, 2012

"Värske Rõhk" II/2012

VR-i kolmekümnes number. Mainiks esimese asjana ära kohe kujunduse, mis on tihedamini mööda, kui pihta. See tähendab, et selline minimalistlik on, kuidagi kokku kleebitud või tööõpetuses tehtud. Mu jaoks on see suhteliselt halb, sest sellise kujunduse juures on raske tekste kah tõsiselt võtta... umbes selline "lastelt lastele" mekk. Aga ehk ongi see lihtsalt tekstivihik ja välimus on teisejärguline. Selline kooslus siis teksti ja disaini vahel.
   Ise VR-i kõige usinam lugeja pole, sest selles on harva miskit mulle huvitavat. Ehk ongi mu jaoks paeluvamad raamatuarvustused ja intervjuud. Need on "reaalsed" ja maised. Proosa ja luuletused lähevad suhteliselt mööda, need on nagu kuidas kellelegi. Seepärast just ei loegi eriti VR-i, kuna seal on tihti algajate tekstid, kellest 90% ei saa midagi ja see 10% annab niikuinii paari aasta pärast debüüdi välja.
   Luuletused kerin kohe edasi. Lühijutud või katkendid ka. Ma lihtsalt ei jaksa süveneda ja mu arust pole pea prügikast, et pean neist end läbi sööma. Enam-vähem huvitav on intekas Eda Ahiga ja mingi teise tüübiga, kuna sealt saab kuulda nende elu ja mõttemaailma kohta... Aga nad on VR-is vaid seetõttu, et ükski teine väljaanne nende eludest ei huvita. Muidugi on nad VR-is.
   Siis on  VR-is viimasel ajal temaatiline osa, kus keskendutakse välisriigile... Selles osas Norrale. Et Siis kolm norra nimega venda kütavad teksti. Kisun natsiks korra ärra ja pobisen, et eestlastele võinuks see osa jääda. Või noh, VR ilmub niigi harva ja ammendub kiiresti, et siis võiks olla eestlaste päralt terve see osa. Arvustustest on siin Siim Kera lullakogu arvustus ja mingid veel... No pole midagi paeluvat, kõik nagu eimidagiütlev. Kõik on kena, aga head pole ka midagi. Hüppelaud edasistele kirjanikele, sest nullist päris "Vikerkaarde" oma asjadega ju ei saa.
   Midagi on nagu puudu. Rahaliselt toetatakse niikuinii vähe ja kindlasti teeb toimetus antud papiga, mis saab. Imesid ei saagi välja imeda. A võib-olla on mul mingid ulmelised standardid, ma ei tea. Ootan ikka seda numbrit, mis oleks mu tähelepanu ja imetlust väärt.

3 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Täiesti mittemidagiütlev arvustus.

senbudism ütles ...

Sel juhul suhteliselt õnnestunud.

kolm ütles ...

Kaanekujundus paistab parem kui algusaegade sigrimigri.