20 jaanuar, 2012

Riina Rossa – Maarjamaa mustrid ja mured II (2002)

Suisa rahvalauliku mõõtu, ee, asjad, mõni bänd saaks siit tarvilikku lüürikat kuulajate hullutamiseks. Poliitluule Eestimaa pärast südant valutavalt naiselt, või noh, olgem ausad, 21. sajandi Koidula, seekord polegi tegemist antiilukirjandusega, ikkagi vabavärss!

Maarjamaa mured III
pühendatud sotsiaalminister Nestorile 
Töötute tase näitab tõusutendentsi,
see kõigutama hakkab meeste potentsi
ja hiljem ka Kalevite kantsi.
Nii elab Maarjamaal meestesugu,
sest riik ei pea neist üldsegi lugu. 
Jaanuar 2001. Viljandis(lk 5)

LAULULIND 
Isamaa mu varandus.
MAARJAMAA mu pärandus.
EESTIMAA TÜTAR.
MAARJAMAA KUNINGANNA.
Oh, ei, ma Eestimaad anna!
Hinges ma kannan
Lootust ma leian
Tõde ma otsin
Elu ma trotsin
Otsin mõtteist tuge
Otsin oma EMAJÕG
Siin on kallas nii kauge
Ei siin elugi rauge.
Teretan Sind, mu laulude rand!
Igatsen Sind, mu MAARJAMAA pind!
Tartu vaim ma kiidan Sind.
Niikaua kuni laulab minu rind.
OLEN ju LAULULIND. 
Detsember 2001. Tartus(lk 16)

Ega vahet pole, kas Contra või Rossa spordiluule.

EESTI SPORDIKUNINGAS 
MEIE SPORDIKUNINGAS on spordimees.
Ta on kõigist spordimeestest ees.
MEIE ERKI jookseb hüppab,
viskab oda NOOLI.
Silmi välgutab ei miskit hooli... 
ERKI hästi sporti teeb
Veel ja veel ja veel!
Ikka teeb, ikka teeb.
See me VINGE EESTI MEES.
ERKIL aga silme ees.
CITIUS, ALTIUS, FORTIUS
Medaleid on nii, mis muda!
Sellest saab vast
KUNINGATEKODA. 
August 2001. Tartus(lk 21)

Poliitika, mu arm
pühendatud Eesti poliitika vaimsele isale Edgar Savisaarele 
Mu sees on arm.
Mu sees on hurm.
Ja sina õitsed seal... 
Küll ilus on arm.
Küll ilus on hurm.
Kui sina õitsed seal...
SEST ELU on KARM
POLIITIKA, MU ARM. 
Detsember 2001. Viljandis(lk 37)

Kommentaare ei ole: