28 september, 2012

Richard Metzger "Disinformation: The Interviews" (2002)

Disinformation on counter culture'i meediamoodustis, mis kajastab radikaalsete ideedega kunstnikke ja teadlasi, erilisi inimesi. Punk, maagia, okultism, psüühilised võimed, öko-liikumised jne. Igatahes on selles väljaandes koos intervjuud tühistatud telesaatest, mis pidi vaatajatele reaalsust paljastama, mitte töödeldud reaalsust edastama. Ehk siis rääkima tõeliselt innovaatilistest ideedest ja nendest inimestest, kes on ammu olnud seotud teadvuse edendamisega ja inimeste silmade avamisega. Muidugi vaatas telekompanii esimest osa ja tühistas selle põhjal terve lühiseeria. Pole hullu, Metzger pani intervjuude lõigud sõnadeks ja nii ongi olemas kogumik intervjuudega, mida vahepeal täiustavad ka illustratsioonid või kaadrid läbiviidud lindistustest.
   Suur rõhk on maagial ja selle olemusel: mis see on, mida see tänapäeval tähendab ja kuidas seda enda huvides kasutama õppida.

   "One example I used with people to try and make them update their concept of magick is - you get the old-fashioned or everybody's archetypical view of it, which is a guy in robes with a wand saying sort of Latin incantations and so on. But the modern magician uses a Polaroid camera and a cassette recorder, like this. Because you use what's appropriate tool to the time you live in. So in the medieval ages that was appropriate, because it fitted the culture, with a sort of strong religious cult. But now that's not appropriate. A computer, cassette recorder and a Polaroid camera is what's appropriate; and a video camera now. Because you're dealing with what's powerful, and what works, and what manipulates what happens. That's what its all about. And you apply your will to what's already available to make things happen." (Genesis P-Orridge.)

   Toon ära paar inimesi ja nende poolt räägitud juttude tekste kah, saab vähemalt mingi ülevaate:

Robert Anton Wilson räägib põhimõtteliselt kahepartei süsteemist ja poliitikast ning sõjast osade narkootikumide vastu kui katsest ühiskonna üle kontrolli saada. Et korporatsioonid rahastavad nii demokraate kui vabariiklasi võrdselt ja see, kes võidab, on nende taskus. Ja et anti-narko sõda toob teatud inimestele valitsuses nii palju sisse, et seda ei tahetagi võita: tahetakse seda pidevalt käimas hoida ja siis endale vajalikke seadusi läbi suruda. Siis räägib illuminaatidest. Tüüp on sel teemal vast kõige haritum inimene ja vastab küsimusele KES need illuminaadid siis on? Nad olid vabamüürlusesse imbunud demokraadid ja vabamõtlejad, kes leiutasid vandenõusid Euroopa kuningaperede ja paavstivõimu kukutamiseks. Veel paar mõtet number 23 fenomenist ja kristluse kadumisest. Olen seda kõike tegelikult ka varem kuulnud ja lugenud, aga tore on omada tema arutluskäike ka paberi pääl.

Howard Bloom räägib globaalsest ajust ning kuidas bakteritest kui esimestest "interneti" kasutajatest, ehk siis bakterite ja inimeste võitlusest ning kuidas bakterite infovahetus ja areng ületab inimeste mõistmise. Vaktsiinide aegumine toob kaasa tulevikus vältimatu katku ja muud head. Bakteriühiskonnast räägib mees nii haritult ja oskuslikult, et lust lugeda. Ei midagi "tehnilist", dialoogi vormis. Et kuna bakterid oskavad infot vahetada, end vajaduse korral muuta ja kohaneda ja end levitada elusloomade abil, siis on nad alati inimkonnast sammukese ees. Et teatud mõttes on bakterid kõik omavahel seotud kui teadvusvorm.

Paul Laffoley jättis samuti suure mulje, eriti kasuks tulid sellele tema maalide reprod. Tüüp on iseõppinud kunstnik, kelle IQ on tavaliste kunstipedede jaoks liiga kõrge. Olles ühenduses mingi tulnukaga, sai ta juhiseid ajamasina ja viienda dimensiooni siiatoomise jaoks ja nüüd on see geenius jooniste ja projektidega ametis. Lugedes jääb selline mulje, et ta on oma ajast nii ees, et ta elabki juba väljaspool aega ja ruumi ja kunagi jõuame talle järgi.

Douglas Rushkoff räägib meediast ja viirustest, ja kuidas maagiat turunduses kasutada. Kuidas mõjutada sümboleid ja tundeid nii, et see tooks kaasa soovitud tulemuse. Kuidas toimivad korporatsioonid ja miks on mõttetu neid süüdistada või jätkata "meie vs nemad" võitlust. Kuidas meedia ja siis ka memed levivad viirusena, mis nakatab ja teisi üle võtab. Samas räägib ta ka müügikultuurist ja kuidas igasugune mäss kultuuri vastu lõpuks ise kultuuri osaks muutub ("Matrixi" filmid, Manson, South Park jne).

"But remember that anything that the more vaguely defined counterculture does that catches on with the kids is immediately scooped up by corporations and sold back to us. In some sense, I think that rather than trying to avoid that co-option, what we have to do is play with that co-option. If corporations are going to co-opt everything we do, then let's have them co-opt psychedelic drugs and designer reality. Magick. Spirituality. Let's have them co-opt enviromentalism. Let's use our imaginations instead of complaining about people who sell out. Don't sell out, sell in."

Grant Morrison on mu jaoks selle raamatu tipphetk, sest ta on visionäär ja tiptop võluripoiss. Pluss olen tema "The Invisibles" sarja austaja ja need on mu riiulis koos tema "Filth" koomiksiga. Mees räägib oma huvist maagia ja Aleister Crowley vastu, punkmuusikast ja reaalsus(t)e/teadvuse laiendamisest ning kõigele lisaks oma Katmandus toimunud kokkupuutest mingi võõra, tulnukaliku elovormiga.

"As I say, it was a Fifth Dimensional environment. And the creatures in it seemed to be holographic. They were blobs but it's hard to describe this because you're crunching back down into Third Dimensional language. I'd equate it with something like the Aboriginal 'dreamtime'. Those people are very sophisticated, a 40,000 year old culture. They talk about a dreamtime, which is space where stories continually happen. And it seemed to be that experience. And like I said, the universe behind me was one single object where time was a thing that was like a landscape rather than what we think it is. You see, we move through time. You know you lived in 1970, so where the hell is 1970? Why can't we point to 1970? From the Fifth Dimensional perspective we can point to 1970 and that's the difference.

A human being has been processed through time. We come out of our mothers' wombs as babies. You were a baby, I was a baby, we were all babies and we were all 12 at some point. All of us got to an age beyond 12, that is. And yet where is it? Those things  are behind us and the medium that is space abd time stretches out like a centipede body going all the way bacl to the womb. And joining in with your mother and your father and then intertwined with what I saw was an entire life energy going back that floats in space-time. And it was like a huge sea anemone. And everyone is a branch of this.

And when you get that perspective, all you're getting is a section through time. This is the way that we experience it because we can't move backward. We're forced to move forward all the time. So we can't even turn back over our shoulders and dee this billion-legged, billion-eyed monster that stretches beyond us."

Peale tema on raamatus veel maalikunstnikke ja performance kunstnikke, kes oma elude jooksul panustanud kunsti mõiste laiendamisesse ja tekitanud skandaale ja üldse ühiskonda raputanud. Nende kõigi ideed ja teod  on nii suured, et mu pea tundub väikene. No otseses mõttes loen nende mõtteid ja proovin jälgida ja tunnen, kuidas miski minus muutub või nüüd kah märgitud olen. Reaalsus muutub ja muteerub ja sellised inimesed on üldse tihti elavad legendid, prohvetid ja teerajajad.

Kommentaare ei ole: